جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم دانشجويان در مناظره نمايندگان کانديدهای رياست جمهوری، مجموعه فعالان حقوق بشر

چهارشنبه، مورخ ۶ ارديبهشت ماه، جلسه مناظره و پرسش و پاسخی که بين نمايندگان چهار کانديد رياست جمهوری در دانشگاه آزاد زنجان برگزار شده بود به تشنج کشيده شد.

در اين مراسم که دانشجويان حامی چهار کانديد حضور داشتند، نيروهای لباس شخصی وابسته به بسيج با سازماندهی و حمايت حراست دانشگاه اقدام به توهين و هتاکی نسبت به نامزدهای طيف موسوم به اصلاح طلب و اختلال در برنامه های جاری نمودند . نيروهای حراست حاضر در سالن که عملکرد نيروهای لباس شخصی را مورد حمايت خود قرار داده بودند هنگامی که با اعتراض فعالان دانشجويی به شرايط حاکم و عملکرد نيروهای اخلالگر مواجه شدند برای خارج کردن تنی از فعالان دانشجويی حاضر از نشست اقدام نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين موضوع با مقاومت دانشجويان روبه رو شد و اقدام نيروهای مذکور به ضرب و شتم دانشجويان منتقد تشنج بيشتری را در جلسه ايجاد نمود. در پی اين ضرب و شتم تعدادی از دانشجويان که دچار آسيب شدند پس از مراجعه به پزشکی قانونی اقدام به شکايت بر عليه حراست دانشگاه آزاد زنجان نمودند.

لازم به ذکر است موضوع برخوردهای خشونت آميز انتخاباتی در زنجان در روز دوشنبه نيز تکرار شده بود و يکی از اعضای ستاد انتخاباتی يکی از کانديداها توسط نيروی انتظامی به مدت يک شب بدون دليل قانونی بازداشت شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016