جمعه 5 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروه ۸ خواستار پايان فوری خشونت ها در ايران شد، بی بی سی

وزيران خارجه گروه ۸ که در شهر تريست در ايتاليا تشکيل جلسه داده اند با صدور بيانيه ای گفته اند: "خشونت ها در ايران بايد فورا پايان يابد"

در ادامه اين بيانيه وزيران خارجه گروه ۸ "هم بستگی خود با قربانيان" را اعلام کرده اند.

گروه ۸ همچنين از دولت ايران خواسته به حقوق اساسی بشر از جمله آزادی بيان احترام بگذارد.

فرانکو فراتينی، وزير خارجه ايتاليا در واکنش به تظاهرات اخير در ايران گفت: "ما از اين اتفاقات بسيار نگران هستيم و تاکيد کرده ايم که خشونت ها بايد فورا پايان يابد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای فراتينی گفت نظر گروه ۸ اين است که ايران بايد به دنبال يک راه حل صلح آميز باشد.

فرانکو فراتينی بر اين نکته پافشاری کرد که گروه ۸ نمی خواهد وارد مسائل انتخاباتی شده و در امور داخلی ايران دخالت کند.

دانکن کندی، خبرنگار بی بی سی در تريست، می گويد لحن بيانيه در محکوم کردن ايران تا آن حد که ايتاليا و فرانسه می خواستند شديد نيست.

سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه با اين موافق نبود و گفته بود منزوی کردن ايران کار برخورد درستی نيست و گروه ۸ را دعوت به اتخاذ سياست تعامل با ايران کرده بود.

وزير خارجه روسيه قبل از صدور بيانيه مشترک، به خبرنگاران گفت او و آقای فراتينی موافقت کرده اند لحن بيانيه به ترتيبی باشد که به آنان اجازه دهد "بر کار اصلی خود تمرکز کنند و در جهت حل مسئله برنامه هسته ای ايران حرکت کنند."

از آنجا که ثبات وضع افغانستان نيز يکی از مسائلی است که در اين اجلاس مطرح خواهد شد، از ايران کشور همسايه افغانستان نيز برای شرکت در اجلاس دعوت به عمل آمده بود.

ولی پس از آن که به دنبال تظاهرات اخير در ايران، دولت ايتاليا اين نکته را روشن کرد که از شرکت منوچهر متکی وزير خارجه ايران دراجلاس گروه ۸ استقبال نخواهد شد، وی در آخرين لحظه خود را کنار کشيد و گفت به ايتاليا سفر نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016