جمعه 15 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نبی پيرمحمدی، دانشجوی دانشگاه تهران، سرانجام در بيمارستان درگذشت، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: نبی پيرمحمدی دانشجوی ۲۲ ساله مقطع کارشناسی رشته مردم شناسی دانشگاه تهران که در بهمن ماه خود را از طبقه چهارم کتابخانه کوی دانشگاه تهران به پايين پرت کرد، درگذشت.

پيرمحمدی پس از خودکشی دچار مرگ، مغزی شده و در بيمارستان شريعتی تهران بستری بود.

اين دانشجو پس از اينکه چند ماه در حالت کما بستری بود هفته گذشته در گذشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير دانشجويان دانشکده علوم اجتماعی مراسم عزاداری برای وی گذاشته و بيانيه ای در خصوص مرگ او منتشر کردند.

طبق شنيده ها اين دانشجو در حالی دست به خودکشی زده بود که قرار بود فردای آن روز در کميته انضباطی حاضر شود. اين موضوع سبب اعتراضات فراوانی در دانشکده علوم اجتماعی شده و در نهايت نيز دانشجويان به نحوه برخورد کميته های انضباطی و احضار دانشجويان در فصل امتحانات اعتراض کردند.

در همين زمينه دانشجويان دانشکده علوم اجتماعی کميته حمايت از حقوق احضارشدگان را تشکيل داده و از قمصری، معاون دانشجويی و رئيس کميته انضباطی خواستند جهت توضيح در مورد خودکشی نبی پير محمدی و تضييع حقوق دانشجويان در کميته های انضباطی در جمع آنان حاضر شود که در نهايت دکتر قمصری بعد از جلسات متعدد ملزم به امضای توافقنامه ای برای اصلاح رويه کميته انضباطی شد.

گرچه پس از آن نيز طی هفته گذشته ۱۳ دانشجوی ديگر اين دانشکده به دليل اعتراضات به وضعيت آموزشی دانشکده و نحوه مديريت گروه آموزشی جامعه شناسی توسط حسين کچوييان به کميته انضباطی احضار شده و اتهام آنها در ابتدا در متن احضاريه درج نشده بود.





















Copyright: gooya.com 2016