یکشنبه 7 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراسم سوگواری کيانوش آسا، از دانشجويان کشته شده در وقايع اخير، در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: همانطور که پيش تر اعلام شده بود مراسم سوگواری شهيد کيانوش آسا دانشجوی کارشناسی ارشد رشته شيمی، از شهدای دانشجوی اخير ايران، امروز از ساعت ۱۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

با وجود تهديدهای فراوان و تماسهای مکرر وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه با فعالين دانشجويی دانشگاه علم و صنعت و خانواده هايشان، مراسم ياد بود شهيد کيانوش آسا و راهپيمايی اعتراضی در دانشگاه علم و صنعت با استقبال گسترده دانشجويان دانشگاه نيمه تعطيل علم و صنعت برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ابتدا در برابر دانشکده شيمی تحصيل شهيد کيانوش آسا حضور يافتند سپس با راهپيمايی به سمت مسجد دانشگاه رفته و پس از تکرار شعارهای “الله اکبر”، “برادر شهيدم حقتو پس می گيرم”، “حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست”، “دانشجو می ميرد ذلت نمی پذيرد”، “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، دانشجوی ايرانی صاحب عزاست امروز”، “مرگ بر ديکتاتور”، “کشتی جوانان وطن الله اکبر، کردی هزاران در کفن الله اکبر”، و با قرائت آياتی از قرآن به سوگواری در روبروی مسجد دانشگاه پرداختند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين مراسم امروز در حالی توسط دانشجويان برگزار شد که مديريت دانشگاه قصد برگزاری مراسمی نمايشی در داخل مسجد دانشگاه داشت، که دانشجويان به تحريم اين برنامه پرداخته و بيرون از مسجد به سوگواری پرداختند.

دانشجويان پس از شعار دادن در مقابل مسجد، در صحن دانشگاه به راهپيمايی کرده و در مقابل درب اصبلی دانشگاه حضور يافته و شعارهايی در آنجا سر دادند.

در پايان نيز دانشجويان با ادامه راهپيمايی در صحن علنی دانشگاه مجددا به سمت دانشکده شيمی رفتند و در آنجا بيانيه های گروه های مختلف دانشجويی قرائت شد. دوستان و همدانشکده ای های شهيد آسا اعلام نمودند که تا پايان هفته هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ به مانند دو روز گذشته در برابر دانشکده شيمی به تحصن نشسته و با روشن کردن شمع در کنار عکس شهيد آسا و پخش قرآن به سوگواری و زنده نگه داشتن نام و ياد شهيد گلگون کفنشان خواهند پرداخت.

همچنين تعدادی از دانشجويان و از جمله دوستان کيانوش اعلام نمودند در اعتراض به شهادت مظلومانه شهيد کيانوش آسا و به خصوص بی مسئوليتی حاکمان در قبال اينگونه جنايت تا اطلاع ثانوی در جلسات امتحان حاضر نخواهند شد. پيشتر نيز تعدادی از امتحانات دانشکده مهندسی شيمی به دليل عدم حضور دانشجويان لغو شد. لازم به ذکر است در پی اعتراضات هفته های پيش، برنامه امتحانی دو هفته اول در دانشگاه علم و صنعت لغو و به تاريخ بعد از ۲۰ تير موکول شده بود.

دانشجويان امروز به نشان سوگواری پيراهن مشکی و همچنين دستبندهای سياه بر دست داشتند.

همچنين قرار است در شب های آتی مراسم سوگواری برای شهيد آسا در صحن عمومی دانشگاه و خوابگاه ها ادامه داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016