دوشنبه 8 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از بند نسوان زندان اوين و وضعيت دستگير شدگان اخير، مجموعه فعالان حقوق بشر

علاوه بر بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ و ۲ الف زندان اوين ، بند عمومی نسوان اين زندان بعنوان محل ديگری برای نگهداری بازداشت شدگان زن اعتراضات اخير تهران مورد استفاده قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به اينکه اين زندان تنها يک اندرزگاه را به زنان اختصاص داده است با موج گسترده بازداشتهای اخير که تعداد زيادی از زنان را نيز در بر گرفت. کمبود فضا و مکان در اين بند عاملی برای افزايش فشار بر زندانيان شده است.

بنابر گزارشات دريافتی حدود شصت تن از زنان بازداشت شده به بند بيماران متادونی اندرزگاه ۳ نسوان منتقل شده اند، کمبود جا به حدی است که تعداد زيادی از زنان تازه منتقل شده تنها با يک پتو در راهروهای اين اندرگاه اسکان داده شده اند.

راهروهای مذکور که به غير از دهه شصت هيچگاه سابقه نداشته مورد استفاده قرار گيرد محيطی غيربهداشتی و نامناسب برای نگهداری زندانيان خاصه زنان زندانی است.

خانم مقدم و مريم عامری منجمله زنان زندانی در اين بند هستند و البته بيتا صميمی زاده و فريناز معيريان دو فعال دانشجويی نيز تا روز گذشته در اين محل نگهداری می شدند که بنا به دلايل نامعلومی از ديروز به سلولهای انفرادی منتقل شده اند.

از ديگر نکات قابل توجه استقرار تعداد زيادی از زنان زندانی زخمی در بهداری اين اندرزگاه است.

لازم به ذکر است آمار فوق تنها بخشی از دستگير شده گان روزهای اخير را در بر می گيرد و در خصوص ساير بندها به دليل شرايط امنيتی بی خبری بيشتری وجود دارد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016