سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه مشارکت ايران اسلامی در خصوص موج بازداشت فعالان سياسی

به نام خدا

برگزاری انتخابات رسوای رياست جمهوری که نتايج اعلامی آن را کمتر کسی باور کرده، واکنش های خودجوشی را از سوی ميليون ها نفری که رای خود را به يغما رفته می بينند، در پی داشته است.
واقعيت آن است که سرعت تحولات و واکنش های عمومی چنان شتابی دارد که هيچ فرد و گروهی را يارای مديريت تام و تمام آن نيست و اين تنها بر عهده حاکميت است که با گوش سپردن به مطالبات مردمی که همواره آنها را شريف و بزرگ و ملاک عمل دانسته، اعتماد از دست رفته آنها را احيا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بديهی است که برای چنين هدفی، بدترين کار فرافکنی و جستجو برای يافتن مقصر از بين فعالان سياسی و اجتماعی است که در کارنامه خود چيزی جز دفاع از حقوق ملت و پيگيری مطالبات از مسير قانونی، مسالمت آميز، اصلاح طلبانه و همراه با آرامش ندارند.
متاسفانه در پی اعتراضات ميليونی مردم به نتايج آرا، نهادهای امنيتی و انتظامی ضمن اقدام به خشونت با معترضان، دست به بازداشت گسترده فعالان سياسی و بخصوص جوانان اصلاح طلب زده اند، در حاليکه کوچکترين مدرک و نشانه ای از رفتار غيرقانونی و اغتشاش از سوی آنها وجود ندارد.
بامداد امروز نيز جمعی از فعالان سياسی اصلاح طلب از جمله برادرانمان دکتر سعيد حجاريان، دکتر محسن امين زاده، مهندس بهزاد نبوی، حجت الاسلام محمد علی ابطحی و تعداد ديگری از فعالان سياسی بازداشت شده اند و متاسفانه هيچ مقام مسئولی هم پاسخی در مورد چرائی و مستندات اين موج بازداشت ها ارائه نمی دهد.
بر اين اساس به جريان حاکم هشدار می دهيم که با ميراث بزرگ انقلاب و امام (ره) و شهدا يعنی جمهوری اسلامی و مردم مداری نظام اينگونه رفتار نشود. جمعيت ميليونی که ديروز با کمترين اطلاع رسانی و تبليغات در راهپيمائی آرام و مسالمت آميز تهران حضور يافتند، نشان دادند که اعتراض به روند انتخابات در درونی ترين لايه های جامعه نفوذ کرده و وقوع اين امر با امکانات واقعی احزاب و شخصيت های اصلاح طلب نسبتی ندارد. لذا ما ضمن آنکه اعتراض مدنی و قانونی را حق ولی نعمتان حکومت يعنی مردم می دانيم، اما در عين حال همواره بر پی گيری امور از مجاری قانونی تاکيد داشته ايم و آنچه بديهی می نمايد آن است که اعتراض های گسترده ای که در روزهای اخير شاهد آنيم کاملا خودجوش بوده و احزاب و گروه ها و شخصيت های اصلاح طلب اساسا امکان اطلاع رسانی و سازماندهی چنين حجم وسيعی از اعتراض ها را با اين سرعت بالا ندارند.
به واقع بايد اذعان کرد که اين هنر بزرگ متوليان انتخابات اخير رياست جمهوری است که با عملکرد خود چنين اعتراض عمومی را دامن زده اند و با بازداشت فله ای و شتاب زده فعالان اصلاح طلب، دردی از دردهای بحران بی اعتمادی عمومی به نتايج انتخابات، رفع نمی شود.
جبهه مشارکت ايران اسلامی با اعتراض شديد نسبت به اين رفتارها و محکوم کردن آن، خواستار توقف فوری روند خطای فعلی، آزادی بازداشت شدگان و شناسايی ريشه اصلی بحران و اعتراض های مردمی و برآورده کردن مطالبات به حق مردم است.
از مردم شريف ايران و هواداران خود نيز می خواهد با حفظ آرامش و هوشياری در برابر نيروهای خشونت طلب و اقتدارگرا، کليه فعاليت ها و اعتراض های به حق خود را در مسير قانونی و مدنی و تحت هدايت کلی که از سوی مهندس ميرحسين موسوی ارايه می شود، انجام دهند.

۲۶/۰۳/۱۳۸۸
جبهه مشارکت ايران اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016